Veelgestelde vragen


Hieronder staan de meest gestelde vragen en de antwoorden hierop vermeld, opgedeeld in een aantal hoofdcategorieën.

Klik op de vraag om het antwoord op deze vraag te lezen.

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
    • Plaats je producten in je digitale winkelmandje via de grote groene knop met daarop een winkelwagen. Als je de bestelling plaatst met je account, dan gaat het bestellen nog eenvoudiger omdat we je al kennen. Heb je geen account? Ook zonder account kun je een bestelling plaatsen, we hebben dan nog wel je gegevens nodig.

  • Wat zijn mijn verzendkosten?
    • Wanneer uw afleveradres in Nederland of België is, en uw orderbedrag minimaal € 50,- dan ontvangt u uw bestelling zonder verzendkosten.

      Wanneer uw afleveradres in Nederland of België is, en uw orderbedrag is lager dan € 50,- dan betaalt u €6,75 verzendkosten.

      Wilt u uw bestelling in een ander land laten afleveren, dan vragen we u een mail te sturen naar de klantenservice.

  • Hoe bepaal ik mijn maat
    • Bij ieder artikel waar een maat van toepassing is, wordt een knop "maattabel" getoond. Deze maattabel is aangeleverd door de betreffende fabrikant en kan gebruikt worden als uitgangspunt.

      Wanneer onverhoopt een maat niet naar wens is, dan kunt u altijd ruilen of retourneren. Dit geld voor alle artikelen die in de webshop getoond worden.

  • Zijn de prijzen inclusief BTW?
    • Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

      De BTW bedragen worden tijdens het bestelproces en op uw factuur los vermeld, maar de getoonde prijzen op de website zijn altijd inclusief 21% BTW.

  • Mag ik bestelde producten ruilen of retour sturen?
    • Ja, dat kan!

      Wanneer u een product wilt ruilen, dan kunt u een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl. In deze mail kunt u aangeven wat uw ordernummer is, en welke artikelen u wenst te ruilen. U ontvangt van ons een bevestiging van uw ruilorder met daarin een retournummer en onze adresgegevens. Vervolgens kunt u de betreffende artikelen onder vermelding van het retournummer naar Motorkleding Store sturen.

      Wanneer u een product wilt retourneren, dan kunt u een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl. In deze mail kunt u aangeven wat uw ordernummer is, en welke artikelen u wenst te retourneren. U ontvangt van ons een bevestiging van uw creditorder met daarin een retournummer en onze adresgegevens. Vervolgens kunt u de betreffende artikelen onder vermelding van het retournummer naar Motorkleding Store sturen. Binnen 14 dagen na ontbinding wordt het aankoopbedrag, inclusief standaard verzendkosten voor de heenzending, naar u teruggestort op de rekening waarmee u betaald heeft.

      Kijk voor meer informatie bij Ruilen en Retourneren

  • Hoe volg ik de status van mijn bestelling?
    • Kijk voor de meest actuele status van uw bestelling bij uw besteloverzicht op onze website. Wanneer u ingelogd bent kiest u voor "details" bij de betreffende bestelling. Bij STATUS & HISTORIE vindt u alle mailcontact voor deze order.

      Wanneer u een vraag over uw bestelling heeft, dan kunt u voor de snelste afhandeling uw vraag op deze plek het best stellen.

  • Ik ben tijdens het bestellen gestopt maar heb wel een bestelbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
    • Wanneer u in het winkelmandje van stap 3 naar 4 gaat, is de bestelling afgerond en wordt er automatisch een bestelbevestiging gestuurd. Wanneer u de betaling heeft afgebroken omdat u bij nader inzien niet wilt bestellen, dan vragen wij u een bericht te mailen waarin u aangeeft deze order te willen annuleren. Annuleren is geen enkel probleem.

      Dit bericht kunt u bij de STATUS & HISTORIE van uw order plaatsen, of u kunt een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl

  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
    • Annuleren van uw bestelling, of annuleren van een deel van uw bestelling is geen enkel probleem.

      U kunt uw bericht bij de STATUS & HISTORIE van uw order plaatsen, of u kunt een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl

  • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
    • Bij ieder artikel op onze website tonen wij de beschikbaarheid. Daarnaast wordt er per artikel in alle betreffende kleuren en maten aangegeven wat de levertijd is. Wanneer u meerdere artikelen besteld, is het artikel met de langste levertijd bepalend voor het verwachte aflevermoment van uw bestelling.

      Wanneer de levertijd verstreken is en u nog geen verzendbevestiging heeft ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen door een bericht te plaatsen bij de STATUS & HISTORIE van uw order, of u kunt een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl

  • Ik ben/was niet thuis om het pakket in ontvangst te nemen, wat nu?
    • Was u niet thuis op het moment dat de bezorger uw pakket kwam brengen? Wij versturen onze pakketten middels PostNL.

      De gebruikelijke procedure is dat de bezorger een bericht achterlaat en dan de volgende dag opnieuw het pakket komt aanbieden.

      Mocht u ook bij deze tweede poging niet aanwezig zijn, dan wordt er opnieuw bericht achtergelaten en kunt u het pakket de volgende werkdag afhalen op een afhaalpunt bij u in de omgeving.

  • Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
    • Tijdens het bestelproces kunt u aangeven dat u uw bestelling wilt afhalen. U kunt daarbij kiezen voor de volgende opties:

      - Bestelling afhalen in één van onze winkels.
      - Pakket afhalen bij een PostNL afhaallocatie naar keuze.

      U kunt uw bestelling bij Motorkleding Store in één van de winkels afhalen. Dit kan handig zijn wanneer u de producten eerst in de winkel wilt bekijken en of passen.

      U kunt uw pakket afhalen bij een PostNL afhaallocatie naar keuze. Dit kan handig zijn wanneer u overdag niet thuis bent. Veel afhaalpunten zijn ook 's avonds geopend. De openingstijden worden per afhaalpunt getoond.

  • Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil graag het afleveradres aanpassen
    • Wanneer u uw afleveradres wilt aanpassen, dan raden wij u aan om snel contact met ons op te nemen. Eén werkdag voor levering kunnen we vaak het adres nog aanpassen, op de dag van leveren kunnen we helaas geen aanpassing meer doen.

      U kunt uw bericht bij de STATUS - HISTORIE van uw order plaatsen, of u kunt een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl

      Heeft u bij uw bestelling gekozen voor de betaalwijze Klarna? Dan kunnen wij het afleveradres nooit voor u aanpassen.

  • Kan ik ook onderdelen van producten bestellen?
    • Wij leveren enkel de artikelen die u bij ons op de website ziet.
      Onderdelen van artikelen, anders dan vizieren voor helmen, verkopen wij niet los.

      Wanneer u bij ons een product heeft gekocht, dat defect is geraakt binnen de garantietermijn, dan lossen we het probleem graag onder garantie voor u op. Voor verdere informatie over garantie verwijzen we u naar de pagina "garantie en reparatie".

  • Met welke methoden kan ik betalen op deze website?
    • Betalen met Ideal


      Bij iDEAL wordt u tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van uw bank. U hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct afgeschreven. Om te betalen met iDEAL doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

      1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de iDeal betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
      2. Selecteer uw bank en klik op 'ga verder'
      3. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van uw bank
      4. Rond hier uw betaling af
      5. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar onze website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
      6. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

      Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
      --------------------------------------------------------------------------------------------------


      Betalen met Paypal


      U kunt uw bestelling ook met PayPal betalen.

      Wanneer u nieuw bent bij PayPal kunt u zich als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien u al een PayPal account heeft, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Om te betalen met PayPal doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

      1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de PayPal betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
      2. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van PayPal
      3. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar onze website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
      4. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

      Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.


      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Betalen met Creditcard


      U kunt uw bestelling ook met uw creditcard betalen.

      Om te betalen met uw creditcard doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

      1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de creditcard betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
      2. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving
      3. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar onze website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
      4. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

      Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------


      Betalen met Bankcontact (Mister Cash)


      Belgische klanten kunnen de bestelling ook online met de bankpas betalen.

      Om te betalen met Mister Cash doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

      1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de Mister Cash betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
      2. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van Mister Cash. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar onze website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
      4. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

      Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Ik woon in België en ik heb een BTW nummer. Kan ik een BTW vrije factuur krijgen?
    • Laat u uw bestelling naar het buitenland versturen en heeft u een geldig BTW-nummer? Dan kunt u bij ons een bestelling plaatsen zonder BTW. De BTW wordt in dat geval verlegd.

      U bestelt uw product via de normale weg op de website. Bij betaling kiest u voor "overschrijving". U geeft bij uw order aan dat u een BTW vrije factuur wenst te ontvangen. Wij hebben van u een geldig BTW nummer nodig. Wanneer wij uw BTW nummer ontvangen, passen wij uw order aan en mailen u de nieuwe betaalgegevens. Uiteraard ontvangt u van ons een BTW vrije factuur.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten
    • Klik hier wanneer u uw wachtwoord vergeten bent. U komt vervolgens op een pagina waar u uw e-mailadres kunt invullen. Binnen enkele minuten ontvangt u van ons een e-mail met daarin een persoonlijke link. Wanneer u op de link klikt, kunt u een nieuw wachtwoord opgeven.

  • Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
    • Klik hier wanneer u uw wachtwoord wilt wijzigen. U komt vervolgens op een pagina waar u uw e-mailadres kunt invullen. Binnen enkele minuten ontvangt u van ons een e-mail met daarin een persoonlijke link. Wanneer u op de link klikt, kunt u een nieuw wachtwoord opgeven.

  • Ik ben het e-mailadres van mijn account vergeten. Wat moet ik nu doen?
    • Wanneer u het e-mailadres van uw account vergeten bent, stuur dan een e-mailbericht naar onze klantenservice met daarin de naam en adresgegevens die u in het account heeft opgegeven. Met deze gegevens kunnen wij uw account en het bijbehorende e-mailadres achterhalen.

  • Ik wil graag de factuur van mijn order ontvangen
    • U kunt van elke order die u bij MotorkledingStore.nl heeft gedaan de factuur terugvinden bij uw account gegevens.

      Wanneer u bent ingelogd, vindt u al uw bestellingen terug bij "Mijn bestellingen."
      Bij elke bestelling wordt een pdf getoond. Wanneer u deze pdf opent ziet u uw factuur.

  • Ik zoek jullie adresgegevens
    • U kunt onze adresgegevens en de actuele openingstijden terugvinden bij - klantenservice - in het menu

  • Ik zoek jullie telefoonnummer
    • U kunt onze adresgegevens en de actuele openingstijden terugvinden bij - klantenservice - in het menu

  • Kan ik bij jullie in de winkel kopen?
    • Ja, u bent van harte welkom in onze showroom. We hebben een zeer ruim aanbod motorkleding op voorraad, en kunnen altijd kosteloos producten naleveren.

      Wanneer u zeker wilt zijn dat de door u gewenste artikelen aanwezig zijn wanneer u langskomt, dan adviseren wij u alvast een bestelling te plaatsen met daarin de door u gewenste artikelen.

  • Het product is niet naar verwachting, kan ik het retourneren?
    • Ja, dat kan.

      Wanneer u online iets bij Motorkleding Store heeft besteld, dan heeft u iets op afstand gekocht. U heeft hierdoor recht op een zichttermijn van 14 dagen. Binnen deze 14 dagen na ontvangst kunt u aangeven dat u het product aan ons wenst te retourneren. Na deze melding heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen.

      Dit kan door het bijgeleverde retourformulier in te vullen en uw pakket op te sturen naar ons.

      Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding zal het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending door onze administratie aan u worden terugbetaald middels de betaalmethode die u ook heeft gebruikt bij uw bestelling. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen of dat u heeft aangetoond dat ze zijn verzonden, al naar gelang welk tijdstip eerder valt.

      Als u om wat voor reden dan ook geen gebruik kunt maken van het retourformulier, kunt u het Europees Modelformulier voor Herroeping gebruiken of ons op andere wijze ondubbelzinnig laten weten dat u wilt ontbinden. We raden echter aan om het retourformulier te gebruiken voor een snellere afhandeling. Als u geen retourformulier heeft ontvangen, kunt u contact met ons opnemen om een digitaal exemplaar te ontvangen.

      LET OP!!
      Bij ingebruikname of beschadiging van het product kan er waardevermindering plaatsvinden die in mindering zal worden gebracht op het te crediteren aankoopbedrag.

  • Krijg ik automatisch mijn geld terug als het artikel geretourneerd is?
    • Ja, wanneer wij een retour pakket van u hebben ontvangen, wordt de creditnota afgerond. Binnen 14 dagen na ontbinding daarna wordt het bedrag naar u teruggestort op de rekening waarmee u betaald heeft.

      Wanneer u een order contant betaald heeft, gepind heeft of middels rembours betaald heeft, dan ontvangen wij graag een mail met daarin uw bankgegevens, zodat wij weten op welk rekeningnummer wij uw bedrag kunnen terugstorten.

  • Wat zijn mijn verzendkosten als ik wil retourneren?
    • Wanneer u een pakket terugstuurt, zijn de verzendkosten voor het retourpakket voor uw rekening.


  • Wat houdt het herroepingsrecht in?
    • U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

      Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen
      de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het Europees Modelformulier voor Herroeping , maar bent hiertoe niet verplicht.

      Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

      Gevolgen van de herroeping
      Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
      Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

      Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u
      heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
      U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het
      gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

  • Heb ik garantie op mijn artikelen?
    • Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, zorgen wij graag voor een vlotte afhandeling van de garantie.

      Naast de wettelijke garantie geldt voor artikelen fabrieksgarantie. Wij verzorgen de garantie voor u richting de fabrikant. De fabrikant beoordeeld of een product gerepareerd dan wel vervangen moet worden. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het product.

  • Hoe moet ik een garantie aanvragen?
    • Dit kan door een mail te sturen naar info@motorkledingstore.nl
      Hierin geeft u aan om welke order het gaat, welk product het gaat, en wat uw klacht is. Wij hebben van u een overduidelijke uitleg van het probleem nodig, welke ondersteund moet worden met foto's. Met deze informatie kunnen wij de claim voor u inzetten bij de fabrikant.

      U ontvangt vervolgens van ons een retournummer samen met onze adresgegevens. Met deze informatie kunt u het product naar ons sturen.

      Wanneer deze artikelen door ons zijn ontvangen, wordt de garantie aanvraag verder in behandeling genomen.

      Houd u er rekening mee dat een garantie procedure veelal twee tot vier weken duurt.

Foto: Footer banner
Foto: Win een cadeaubon!

Schrijf je direct in, maak automatisch kans en mis geen enkele andere tip of actie meer!

Je persoonsgegevens worden conform onze Privacy en Cookie verklaring verwerkt.